Известие

Collapse
No announcement yet.

Съвет за смяна на глава/бутала

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Съвет за смяна на глава/бутала

    Здравейте,
    закупих 159ка с проблем в двигателя. След разглобяване открихме причината. Глътнала си е всичките 4 вихрови клапи(пластмасовият колактор с металните клапи). Какви глави и бутала мога да взема от друго JTD. Гледам по каталозите, че буталата са еднакви с по старите версии 140кс и 150кс от 156 например. Главата е с по тънките клапани, но може ли да се монтира от по стара вечери CF3 двигател от 156/147?
    Също има ли някъде online каталог за части подобно на BMW RealOem?

  • #2
    Номерата на частите можеш да видиш в ePer, например тук. Но ползвай адблокър, понеже е пълно с реклами.


    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от alfa racer GTA
      Доколкото зная слагат бутала от 166 модела със175 коня двигателя.

      Остава да провериш дали това е така.И дали може да се сложи глава от 5-так двигател 175/185 коня на 166?
      Колата на колегата е 1.9, мисля.
      156 2.0TS

      Comment


      • #4
        Благодаря за отговорите, каталога ми свърши работа.
        Взех глава с 6мм клапани и кобилици + бутала от същия двигател. На първи преглед и мерене изглеждат идентични и бутала и глава, като изключим по големите изпускателни клапани и стержените на клапаните.

        Намират ли се някъде ел схеми на jtd двигателите или трябва да търся връзки достъп до литературата им. Интересувам се 4те кабела на моторчето на вихровите клапи какви са? 4 са гледам, на тези с Пиербург са с 4 пинова букса, на по новите Марли са 6 пинова, но пак са само 4 кабела. Искам да монтирам нов колектор Пиербург с моторчето, но първо трябва да знам дали става, че 330лв на вятъра не ми се дават. Искам да си остане с вихрови клапи двигателя.

        Comment


        • #5
          Колега имаше ли признаци, че си е глътнала клапите? Понеже се говори в пространството, че някой път влизат и не оставят поражения (дори и металните), което мен ме съмнява?

          Comment


          • #6
            Палеше трудно, пушеше черно дори на празен ход. Щети винаги ще има. Дали ще са фатални се разбира с едно просто измерване на компресията през подгревните свещи. При мен ги е глътнала и 4те компресията беше 1-ви 10, 2ри 22, 3ти 16, 4ти 18 бара. Като загрее работи нормално, предполагам дюзите компеснират по слабите цилиндри с гориво. Аз колата я купих с тези проблеми , с ясното съзнание, че може би няма да са дюзите, а и съм по спокоен като си го отворя аз, направя и после да не го мисля повече. Честно казано, предполагам че за това и е продадена колата, защото са знаели, че мотора е за отваряне. Жалко защото италянеца добре се е грижил за колата, вътре мотора свети.
            Last edited by maxpower; d.m.y г., 19:54.

            Comment


            • #7
              Жалко за италианеца - добре за теб! Сега,като си я направиш,всичко ще е супер и ще остане само да и се радваш!
              BMW 318ti '96

              Comment


              • #8
                Махай клапите, не ти трябват. Остави старото моторче включено да си върти за да не набива грешки, затапи колектора и карай спокойно.
                Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                Comment


                • #9
                  Аз съм махнал клапите и всички детски болежки отдавна, но след като махнах клапите колата някакси стана по-плавна, няма го "удъра" при ускоряване. При вас така ли се случи след премахване на клапите? Чак започвам да се чудя дали да не си купя цял нов колектор и да си върна клапите

                  Comment


                  • #10
                    Аз не претендирам да съм голям разбирач, но хората са си го написали защо са тия вихрови клапи. Не са просто за екология, както някои мислят.
                    https://onlineshop.ms-motorservice.c...93_e_52672.pdf
                    Иначе имаме прогрес. Повече снимки след седмица.
                    Турбото - повредена перка на турбината и според мен малко голям аксиален луфт имаше. Вече е отремонтирано и готово за качване.
                    Главата е готова и буталата съм ги поизчистил вече. Чакаме сегмени.
                    Биелните лагери ще останат оригиналните, че нещо тия купешките не ми харесват. Оригиналните гледам са с различни горна и долна черупка подобно на БМВ, където горната е "яката" още известна като "спутер". А по веригитие продават по две еднакви които не са "спутер" според каталозите на Глико и Колбеншмидт.
                    Блока съм го изчистил челно, чакам само flex hone четката, която ще пристигне тия дни, за да довърша блока.
                    Нов колектор пълнителен пиербург.
                    Дюзите са проверени.
                    Трябва да измеря колко стърчат буталата преди да вземем гарнитурата на главата. Оригиналната беше най дебелата- 1мм (две дупки).
                    След седмица го почаме.
                    Click image for larger version

Name:	20190610_190524.jpg
Views:	1
Size:	77.2 Килобайта
ID:	2351570
                    Last edited by maxpower; d.m.y г., 19:20.

                    Comment


                    • #11




                      Comment

                      Working...
                      X